اخبار

.

شروع به کار مرکز کوهورت سلامت و راه اندازی بیوبانک در معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان با همکاری منطقه آزاد اروند 
 
به گزارش اداره اطلاع رسانی پزشکی معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان مرکز مطالعات کوهورت آبادان با همکاری دانشگاه جندی شاپور اهواز از تاریخ 23 دی ماه 1396 آغاز به کار کرد.
شایان ذکر است که صبح روز سه شنبه مورخ 96/11/10 جلسه ای در همین خصوص با حضور دکتر پوستچی، رئیس کوهورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر شایسته، مسئول کوهورت سلامت کبد خوزستان، دکتر چراغیان و سرکار خانم رحیمی و عوامل اجرایی طرح کوهورت، در محل این معاونت برگزار گردید.


دکتر پوستچی ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرکز ضمن ابراز رضایت از روند تجهیز و امکانات مرکز، موافقت خود را در خصوص نمونه گیری در این مرکز اعلام نمود.
دکتر نوری معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان، ایجاد زیرساخت های پژوهشی مناسب در خصوص بیماری های غیر واگیر، هدفمند کردن پژوهش های علوم پزشکی آبادان در جهت حل مشکلات بهداشتی منطقه، ایجاد ارتباطات بین دانشگاهی در کشور و ارتقاء سلامت در کشور برشمردند.
لازم به ذکر است طبق برنامه ریزیهای انجام شده در این طرح، تعداد 6هزار نفر از مردم شهرستان آبادان و حومه وارد مطالعه خواهند شد.
دکتر نوری ضمن تشکر از همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، کمک و مشارکت این سازمان را در اجرای این طرح بسیار موثر دانست و تصریح کرد که با حفظ سلامتی مردم و افزایش طول عمر و امید به زندگی به رسالت خود در حوزه سلامت عمل کرده ایم.
در ادامه مهندس ولی پور، مسئول طرح کوهورت و خانم آزاد پور مسئول آزمایشگاه کوهورت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این مرکز ارائه نمودند.
در پایان از آزمایشگاه این مرکز که جهت مطالعات طرح کوهورت در نظر گرفته شده و همچنین از یکی از مراکز نمونه گیری روستایی بازدید به عمل آمد.

عكس هاي مرتبط :

بیشتر